Mina hästar

Jag tänkte visa alla mina hästar och skriva hur jag fastnade för just den hästen och varför den står kvar i mitt stall!
De kommer i ordning, det avgör när jag köpte hästen.
 
 
Dreambeauty aka Dreamy

Det är då min starthäst, jag slumpade faktiskt fram henne men jag nu efter en liten tid så älskar jag henne! Hennes personlighet är sjukt grym då hon alltid försöker göra sitt bästa i alla tillfällen och vill visa sig störst och starkast hela tiden. Hennes starkaste gren är dressyr då hon inte har den bästa tekniken i hoppningen.
 
'
 
Silverstar aka Silver

Han är en riktig stjärna! Hur ståtlig och fin som helst. Han är lite småkaxig av sig och kan nypa till ibland men han är hur snäll som helst annars! Terräng och hoppning är hans starka gren där han hoppar hur fint som helst o och är väldigt snabb och har den rätta tekniken.
 
 
Nightmane aka Nicki

Denna häst kom till mitt stall pga den liknade så mycket min förra sköthäst Nicki som då såldes. Hon är riktigt fin i alla grenar! Men miljöträning gillar hon inte då hon kan vara väldigt känslig mot prasslande saker m.m. Annars så är hon en klippa!
 
 
Jadecloud aka Jade
 
Jade har jag liksom aldrig klickat med och jag rider henne inte så fantastiskt mycket. Men hon är en riktig klippa i hoppningen där hon tar allt väldigt bra. Hon hoppar högt över hindrerna med framåtspetsade öron. Hon är jätte go i skötseln och är väldigt säker i all hantering.
 
 
Wildjoy aka Wilde
 
Världens busponny! Busglimtet i ögat älskar jag, så himla gulligt. Han är en riktig busponny han kan nypas ibland och buffa lite på en men kan verkligen stå där och vila över en axel. Han är riktigt duktig i alla grenar bara att han inte hoppar så jäätte högt. Han kan även få för sig att bocka lite när det är full galopp på gröna ängar ;)
 
 
Brightdiamond aka Daim
 

Fastnade direkt när araberna kom ut! När hon kom till mig så var hon väldigt rädd av sig och ville inte alls ens hoppa ett enda hinder, men nu är hon riktigt duktig i det mesta! När man väl lär känna henne så är hon även jätte snäll och go i skötsel och är även snäll i all hantering. Förutom om hon ser en ko.. hm ;)
 
'
 
Southhunter aka Scar

Scar har aldrig varit någon sorts problemhäst utan har alltid varit en riktig klippa! Han går igenom alla grenar men hans starkaste gren är då terräng. Det tycker han är super roligt och vill bara hoppa mer, mer och mer hela tiden! Han är väldigt säker i all hantering och väldigt snäll.
 
 
Starpearl aka Sciller

Detta är en liten problemhäst! Han försöker alltid komma undan arbete i tex dressyren, om man kräver att han ska ställa, forma och gå på tygeln försöker han alltid komma undan det genom att stegra eller bocka. Han vill helst vara fri när han rids, men vi har kommit en bit på vägen! Han är sjukt rädd för transporter, iaf för att bli lastad. Annars är han väldigt snäll i hanteringen.
 
 
Airflyer aka Atlanta

Henne har jag nu ägt i en vecka. Hon är fin i dressyren men är super rädd för bommar och att hoppa. Hon är så osäker på sig själv. Hon kan mycket frihetsdressyr som att buga, spansk skritt m.m. Hon är riktigt fin och snäll i all hantering. Jag känner henne inte så jätte mycket ännu, men det kommer!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback