Lärorikt pass..

 
Idag tänkte jag att jag skulle rida ut på Sciller lite. Så jag tog in honom från hagen och fixade i ordning honom.
 
I skritten var han VÄLDIGT fint riktigt riktigt fin. Man märkte att han hade utvecklats. Sedan i traven så ser han något som rör sig i en buske och han blir ju helt galen och springer fram o tillbaka, stannar, snurrar, tvärstannar, backar osv. Sedan så börjar han bara springa iväg och jag styr honom till ett träd så jag får stopp på honom men han stannar inte. När vi var ungefär 1 cm från trädet så stannar han såklart och jag faller rakt över hans huvud och hamnar med huvudet före i trädet (tur att man har hjälm). Jag tuppar av för en liten tid och när jag vaknar igen så ser jag Sciller stå och beta gräs lite längre upp, han tar upp huvudet och kollar på mig och börjar gå mot mig.
När han är framme hos mig så börjar han puffa på mig som att han sa 'förlåt, det ska inte hända igen!'
Haha, jag älskar honom i alla fall♥
 
Så jag är precis hemma från sjukhuset och jag hade bara fått en liten hjärnskakning. Så jag ska rida igen imorgon, iaf skritta ut lite. Så resten av dagen blir det vila när det gäller ridningen för min del!
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback