Nätmobbning

Nätmobbning är verkligen det fegaste man kan göra. Man vågar inte säga det face too face.
Vad är då nätmobbning?
Jo, det är när en sitter och kränker andra bakom en skärm som man inte vågar säga i verkligenheten.
Det är sjukt fegt och jag fattar inte hur en del tänker.. Det har blivit massa självmord, massa deprimerade personer, ditten och datten. Jag har själv blivit utsatt rätt många gånger och det är för många gånger, för det ska inte hända någon.
Tänk om jag bara kom fram till dig och sa fula och kränkande saker utan att jag ens känner dig? Man är avundsjuk oftast, det är ingen anledning för man ska inte göra sådant ändå.
Men det är sjuuuukt fel och omoget. Jag vet att jag har skrivit om sådant här förut, men det blir ju bara mer och mer..
Vanlig mobbning är ju lika hemsk men man brukar oftast inte våga säga lika mycket där än på internet, för där ser man inte människans ansikte.
Jag själv är en sådan som får dåligt samvete och arg. Jag får väldig lätt dåligt samvete så om någon skriver något om mig så känns det som att det är mitt fel, att jag är fel.  Det är ingen rolig eller skön känsla kan jag ju säga. En del tar illa upp och en del tar det med en nypa salt. Man blir van men det ska man inte behöva bli!
Ser du någon som mobbar eller något liknande? Gå fram till personen och prata lite med den och anmäl!
För det är så olagligt som det kan bli!
 
Hjälp till att ändra världen!
Här kommer ett exempel som jag fick på instagram för ett tag sedan, jag tog dock bort namnet.
 
 
 
 
Sånt sårar mer än vad man tror! Det var när jag o Sofia Lightland hade Sparkle Water
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback